M*CARBO Brotherhood

P320 Mod Thread

I’m probably gonna end up with every configuration available for this damn thing.
First off, it’s a P320 Fullsize in 40S&W, for now. Just bought a 9MM slide for it.
Plan on getting a 357SIG barrel. A few white grip modules to dye various colors.

I wanted the Flux Defense MP17 brace kit for it, but they are not currently available.
But I found a CAA Micro Conversion Kit for $170 at GrabAGun, I’ll add a link below.

Also want to put in a flat trigger and maybe a spring kit. Not sure what else.

What have you guys added to you P320’s? Do tell.

EDIT: Meant grip modules not frames. Probably get a few and dye them. Lol.

10 Likes

@valorsolo Sig offers off the books ala carte parts if you call them. That’s how I built my .357SIG upper

11 Likes

https://www.armorycraft.com is not super well known but they offer good P320 support.

https://www.abprototype.com is another good one for P320 support.

11 Likes

Last I checked they were out of stock on barrels. I’ll check back with them.
I think that’s all I need, right? Swap the barrels in the 40 slide.

Thanks for the links. I’ll check those out, as well.

9 Likes

This mod probably made the largest single difference in performance with my P320. I hadn’t really considered a spring kit but I suppose the pull could be a little lighter.

8 Likes

This is something I plan to do to all my pistols. Well except my P210.
I’ll probably not modify it at all. It’s kinda perfect as it is. Just perfect.
But my P320, P365 SAS and P226. And all my Taurus pistols, as well.

8 Likes

Got a flat trigger ordered for my P320 and P365.
Also ordered a white grip module to play with.

Got the slide from @chilipepper in the mail today.
Installed it and everything is good to go with that.
Ordered 2 x 21 round 9mm mags also today.
Oh, and a 15 rounder for the P365.

So I think I’ve exceeded my firearm budget this month.
I’ll have to take a couple weeks off from spending. Lol

6 Likes

Installed the flat trigger today. Can’t believe how easy it was.
Used this video for guidance. Guy rambles a bit but gets it done.
https://www.youtube.com/watch?v=egGxIZpreGE

Also got the Micro Conversion Kit installed. Pretty cool.
Running the 9mm slide with 21 round mags.

Also pictured is the white grip module I’m gonna dye.
P365 with flush mag and 15 round extended mag.
And a flat trigger I’m about to install in the P365.

6 Likes

If they get them back in stock, I think I’ll order a 320 Legion FCU.
Gonna build it with the 9mm slide and grip module I dyed.

I’m gonna put the 40 slide back on the 320 for now.
Convert it to 357 Sig when I get a barrel.

4 Likes

@ValorSolo they had 5 in stock the other day and I almosttttt bought one. Next time.

3 Likes

I got an email alert last week that they were back in stock.
Waited too long, now they are gone. Procrastination sucks.
Never put off til tomorrow what you can buy today. Lol.

3 Likes

I’m so happy now. Sig is releasing a Custom Works P320 FCU for custom builds.
Let’s see how the prices compare ABPrototype.
https://www.ballisticmag.com/2020/08/14/sig-custom-works-p320-fcu/

5 Likes

@ValorSolo
This is really going to open up the options for custom builds and with a Sig Warranty.
Very cool. :+1:t3:

4 Likes

From what I’m reading, should be $299 each. I’ll be getting at least two.
One to finish my 9mm build. Another for a yet undetermined custom build.

That titanium nitride finish and flat match-grade trigger look great.

6 Likes

Oh yeah, now you’re talking :ok_hand:t3:

5 Likes

I’ve, uh, got a couple of P320 grip modules for sale, in case anyone’s interested…

2 Likes

With these FCU’s coming out, somebody will want them, eventually.
I have the spare I dyed for my 9mm build that I’ll be using on it.
Probably go more Gucci with the next build, maybe.

2 Likes

Yeah, these are basic black, not so good for doing any dye work on them (unless you’re dying them black :grinning:). I had four, sold one so far with the grip weight and magwell funnel. Been listing a bunch of stuff on GB as of late.

That FCU sure is pretty… :drooling_face:

That said, aside from appearance and coatings, I wonder if there’s any other differences to what I already have…

2 Likes

I’m gonna say yes. I think it is similar to the legion FCU.
Here’s more info…

4 Likes

Was thinking Logan would chime in on these FCUs.
I’d love to hear his opinion. Hint, Hint.

4 Likes